Tijdens een stage leer je jezelf echt kennen
Stage is voor de meeste studenten een spannende gebeurtenis. Het begint bij de zoektocht, want bij wat voor soort bedrijf wil ik ervaringen opdoen en op welke afdeling, ga ik naar het buitenland of blijf ik toch in de regio? Lees de ervaring van Loïs Broeder.
Stage is voor de meeste studenten een spannende gebeurtenis. Het begint bij de zoektocht, want bij wat voor soort bedrijf wil ik ervaringen opdoen en op welke afdeling, ga ik naar het buitenland of blijf ik toch in de regio? En dan komen ook nog de ‘horror’ verhalen van leeftijdsgenoten. Loïs Broeder, derdejaars student International Business Studies kijkt terug naar een leervolle periode: “Tijdens mijn stage bij Metaglas heb ik mezelf echt leren kennen.”
Stageplaats
Eind mei begon de zoektocht van Loïs naar een stageplaats. Via een vacaturewebsite kwam ze in aanmerkingen met Metaglas. “Na het lezen van de website werd ik enthousiast en heb ik een mail gestuurd. Vrij snel mocht ik op gesprek komen en kon ik in augustus aan de slag bij Metaglas.”
Met gezonde spanningen begon Loïs aan haar stageperiode met nog de ‘horror’ verhalen in haar hoofd: “Ga ik het wel naar mijn zin hebben, word ik niet behandeld als koffiedame, mag ik wel ‘iets’ doen en hoe zijn mijn collega’s?’’ Loïs kwam erachter dat deze spanningen niet nodig waren, want vanaf dag 1 voelde ze zich welkom en werd ze opgenomen in het team. “Bij Metaglas heerst er geen ‘jij’ maar een ‘wij’ cultuur. Automatisch voel je je dan meer op je gemak. Samen met je collega’s werk je hard om zo succesvol mogelijk te zijn.”
Liefde voor marketing
Tijdens de stageperiode wilde Loïs ontdekken of haar voorliefde voor marketing ook daadwerkelijk gegrond was. Op de marketingafdeling van Metaglas heeft ze diverse ervaringen kunnen opdoen zoals: artikelen en persberichten schrijven, marketinganalyses maken, evenementen organiseren en activiteiten rondom social media. Daarnaast heeft ze ook na kunnen denken over complexere marketingvraagstukken. “De complexere marketingvraagstukken wekken mijn interesse, want hoe krijgen we meer leads naar onze website, hoe vinden potentiele klanten ons en hoe creëer ik een virtuele relatie met de juiste doelgroep?” Door haar stageperiode bij Metaglas weet Loïs het zeker: haar voorliefde voor marketing is alleen maar gegroeid. ‘’Tijdens een stage leer je het vak, een bedrijf en jezelf pas echt kennen. Door mijn stage heb ik geleerd dat mijn hart echt bij marketing ligt en ga ik mezelf verder ontplooien om uiteindelijk internationaal marketingmanager te kunnen worden.”
Toekomst
De stage van Loïs loopt tegen een einde, maar na de zomervakantie zal Loïs naast haar vervolgopleiding werkzaam blijven bij Metaglas. “Ik heb de mogelijkheid gekregen om bij Metaglas te komen werken waardoor ik mezelf kan blijven ontwikkelen. In september ga ik starten met de hbo studie Commerciële Economie, daar kijk ik ontzettend naar uit. Zo blijf ik mij op meerdere fronten ontwikkelen’’.
Interesse?
Lijkt het jou na het lezen van de ervaring van Loïs ook leuk om bij Metaglas stage te komen lopen? Stuur je sollicitatiebrief en cv dan direct naar vacatures@metaglas.nl.